Živel strip! Živela Animacija! 15 v Celju

večmedijska razstava
galerija Plevnik-Kronkowska, Celje // 6. – 26. februar 2015
celje03

Na skupinski razstavi se predstavlja četverica avtorjev, katerih dela služijo v navdih mladim ustvarjalcem na letošnjem desetem jubilejnem (slovenskem) natečaju Živel Strip! Živela Animacija! 15. Slovenske barve bosta v Celju zastopala stripar mlajše generacije David Krančan in mednarodno priznana avtorica animiranih filmov Špela Čadež, medtem ko iz Italije prihajata animatorka Magda Guidi ter vsestranski umetnik Renato Calligaro, eminenca italijanskega avtorskega stripa in karikature.

celje02  celje05

celje06   celje04

V skladu s konceptom natečaja je glavni poudarek razstave namenjen podrobnejšemu spoznavanju likov, ki so zaznamovali delo sodelujočih avtorjev. Izbor poudarja heterogene avtorske poetike, kakor se kažejo skozi primere posamičnih karakterjev in njihovega funkcioniranja znotraj specifičnih žanrskih oziroma narativnih okvirjev. Razstava želi izpostaviti delovni proces in hkrati pokazati tudi različne postopke, ki privedejo do končnega izdelka. Calligarovi stripi in karikature, nastali v daljšem časovnem obdobju, odstirajo pogled na izjemen opus, zaznamovan z nespregledljivim, baročno navdahnjenim avtorskim rokopisom, medtem ko Krančanova dela predočajo sodobne stripovske interpretacije likov iz tradicionalnega pripovednega izročila. Avtorica animacij Magda Guidi se posveča eksperimentalni tehniki risanja na filmski trak, večkrat nagrajena dela Špele Čadež pa razodevajo vešče raziskovanje gibanja animiranih likov in odstirajo vpogled v njihovo fizično konstrukcijo. Tokratno spogledovanje stripa in animacije poudarja skupne značilnosti obeh medijev, a tudi razlike, pogojene s tehniko in njenimi pripovednimi potenciali. Na razstavi bodo prikazane originalne risbe, zgodborisi, lutke in posamezni deli scenografij, animirani filmi, stripi in poslikave …, skratka nabor gradiva, ki ponuja dragocen vpogled v proces nastanka animacije oziroma stripa.

Odpiralni čas galerije: torek-pet, 11.00-19.00, sob. 10.-12.00
Produkcija: Stripburger/Forum Ljubljana in Vivacomix, koprodukcija: galerija Plevnik-Kronkowska


SPREMLJEVALNI DOGODEK:
Svobodna risba –
pogovor z Renatom Calligarijem
O ustvarjalnih omejitvah in avtorjevem opusu se bodo pogovarjali: kuratorica in kritičarka Giuliana Carbi, profesorica in kuratorica Paola Bristot in Katerina Mirović (Stripburger).  četrtek, 12. februar, ob 18.00, Italijanski inštitut za kulturo, Breg 12, Ljubljana

V TEKU:
Živel strip! Živela animacija! 15, Mestna knjižnica, Pordenone, Italija, do 28. februarja 2015, ob 18.00

Renato Calligaro, Magda Guidi, Špela Čadež, David Krančan:

   Renato Calligaro   Magda Guidi

Špela ČadežDavid Krančan

O AVTORJIH:

Renato Calligaro (1928, Buja) je italijanski slikar, grafik, ilustrator, vinjetist in risar politične satire. Renato Calligaro je eden od italijanskih mojstrov stripa, ki so opravili pionirsko delo na področju vizualnega pripovedovanja in avtorskega stripa. Objavljal je v revijah Linus in Alterlinus in s svojimi vinjetami ter ilustracijami sodeloval tudi pri revijah Il  Manifesto, Lotta Continua, Reporter, L’Espresso, Satiricon (La Repubblica), Tango, Cuore (L’Unità) in Le Monde. Poleg slikarske in druge umetniške dejavnosti je dejaven tudi kot pisec in umetnostni teoretik, ustanovil in vodil je Tempofermo, revijo za fenomenologijo in antropologijo umetnosti. Med njegova najpomembnejša stripovska dela sodijo t.i. pesmi v stripu: Montagne (1978), La favola di Orfeo (1978), Casanova/Henriette (1978/79), Oltreporto (1980), Deserto (1980), Lirica 4 (1980), Zeppelin (1984), Poema Barocco (1988). Iz pripovedke Lis striis di Gjermanie, ki jo je zapisala Caterina Percoto, izvirajo ilustracije za Pilotko, enega od glavnih likov tega natečaja. Zgodba o Pilotki, ki je v bistvu svobodna interpretacija furlanske pripovedke, Calligaru daje priložnost združevati različne umetnostne načine izražanja: grafični, slikarski, video in fotografski jezik. V ilustracijah in stripih se posveča pripovedni funkciji podobe, kar se potem izraža z nenehnim eksperimentiranjem z izrazno formo in tehniko. Podobe v stripu tako sledijo temu iznajdljivemu postopku, ki risbi omogoča spregovoriti tudi brez besed.

David Krančan (1984, Ljubljana) je zaključil študij vizualnih komunikacij na oddelku za oblikovanje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Že več kot desetletje je član uredništva revije Stripburger. Z Andražem Poličem sta ustvarila knjigo Na prvem tiru, ki jo je leta 2008 izdal Stripburger/Forum Ljubljana. Njegove ilustracije lahko zadnja leta spremljate tudi na naslovnicah Dnevnikovega Objektiva. Lansko leto je v strip z naslovom Grdina prelevil ljudsko pripovedko Grdina pod kamnom iz zbirke Zverinice iz Rezije. Pri stripih Davida Krančana je vizualnost vedno zelo pomembna. Tako v teoriji kot v praksi raziskuje predvsem razsežnosti stripa kot likovnega izraza. Njegove pripovedi so velikokrat brez besed in v likovni podobi skrivajo pripovedne ključe. Krančan tudi redno vodi stripovske delavnice. Živi in dela v bližini Kranja.

Magda Guidi (1979, Pesaro) je na Državnem umetniškem inštitutu Scuola del Libro v Urbinu diplomirala iz animacije in tam končala tudi podiplomski študij animacije. Zatem je ustvarila nekaj krajših animacij, ki so bile prikazane na številnih italijanskih in mednarodnih festivalih: Sì, però … (2000), videospot za italijansko skupino Tre allegri ragazzi morti, Nuova identità (2003), Ecco, è ora (2004), Via Curiel 8 (2011, v sodelovanju z Maro Cerri) in San Laszlo contro Santa Maria Egiziaca (2013). Sodelovala je tudi pri animiranem omnibusu Re-Cycling (2014). Samostojno je razstavljala je v galerijah Tricromia v Rimu, Hde v Neaplju, Centru likovnih umetosti v Pesaru, gledališču Comandini v Ceseni, sodelovala pa je tudi na skupinski razstavi A nera, lezioni di tenebra v Bagnacavallu, ki jo je kuriral Massimiliano Fabbri. Rumeni pes je nastal v okviru kolektivnega filmskega projekta Re-Cycling. Gre za film pod umetniškim vodstvom Paole Bristot, v katerem sodeluje deset animatorjev iz desetih evropskih držav. Posebnost tega filma je ta, da je risan naravnost na filmski trak, kar je zahtevna tehnika, pri kateri je treba natančno porisati vse sličice na traku. To omogoča ustvarjanje zabavnih posegov v zgodbo, kot lahko vidimo v tem, pa tudi v prejšnjem filmu z naslovom San Laszlo contro Santa Maria Egiziaca, kjer Rumeni pes kot senca spremlja san Laszla oz. svetega Ladislava skozi njegove dogodivščine.

Špela Čadež je leta 2002 zaključila študij animacije na kölnski Akademiji medijskih umetnosti. Že na začetku svoje poti je pokazala posebno senzibilnost in izviren pristop, s čimer izstopa med ustvarjalci kratkih animiranih filmov. Njeni filmi so prejeli številna priznanja in nagrade. Leta 2004 je ustvarila Zasukanec, leta 2007 Liebes-krank in Marathone, slednjega v sodelovanju z Izabelo Plucinsko, leta 2009 napovednik za festival Far East Film, leta 2011 Last Minute, leta 2013 Boles, letos pa sodeluje pri animiranem omnibusu Re-Cycling. Od leta 2008 živi v Sloveniji, kjer deluje kot neodvisna animatorica, režiserka in producentka.



Dodaj odgovor